Çanakkale Gezileri Başladı

çanakkale gezisi (1)Başakşehir Belediyesi’nin Kültür Gezileri kapsamında gerçekleştirdiği Çanakkale gezileri başladı. Bu yıl ikincisi düzenlenen gezilerin ilk gününde destansı bir mücadelenin, tarihin yazıldığı mekanları görmek isteyen Başakşehirli vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.

Geçtiğimiz yıl 11.800 kişiyi Çanakkale’de ecdadın tarihiyle buluşturan Çanakkale Şehitlik ziyaretine bu yıl 10 bin vatandaşın katılması bekleniyor.

Rehberler gezdirecek

Çanakkale’de şanlı bir tarihin nasıl yazıldığını, ecdadımızın bu ülkeyi nasıl savaşarak kazandıklarını yakından görmeleri için düzenlenen gezilere vatandaşların yanı sıra Başakşehir’de bulunan lise düzeyindeki okullar da katılıyor. Rehberlerin eşlik ettiği ziyaretçilere,  gezi boyunca Başakşehir Belediye personeli tarafından yardımcı olunuyor. Gezi programında Gelibolu Yarımadası içinde 110 km yol kat edilecek.

Çanakkale Gezisine katılanlar; Eceabat İlçesi, Seyit Onbaşı Tabyası, Soğanlıdere Sargı Yeri, Zıhındere Sargı Yeri, Abide, Morto Koyu, Yahya Çavuş, 57. Alay, Conk Bayırı gibi Çanakkale zaferinde önemli yere sahip mevzileri ziyaret ederek,  Kurtuluş Mücadelesinin  tarihi anılarına tanıklık ediyorlar. Sabah 06:30 da hareket edilip, aynı gece 23:00 te İstanbul’a dönülen gezide ziyaretçilere sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemeği de veriliyor.

Çanakkale Şehitliği’ni gezen katılımcılar belediyenin bu hizmetinden dolayı teşekkür ederek duygu ve düşüncelerini şu şekilde dile getirdiler.

Seyhan Aydın; Daha önce gelmemiştik güzel bir fırsat oldu.Başkanımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.

Renginar Akarsu ; Çok memnun kaldığımız bir gezi oldu. Çok duygulu anlar yaşadım. Bütün şehitlerimiz için dua ettik ve yeniden onları yad ettik. Bugün burada olduğumuz için çok gururluyuz.

Nuriye Karabacak; Benim dedem iki savaşta bulunmuş. Ben hiç gelememiştim ve çok merak ediyordum, duygulandım.  Allah herkese nasip etsin. Belediyelerin böyle etkinler düzenlemesi çok güzel,  devamlı olmasını diliyoruz.